• მთავარი
  • ჟურნალი
  • ტექსტი
    • რეცენზია
    • რევიუ
    • ესსე
    • თარგმანი
    • ინტერვიუ
    • სიახლე
    • რუბრიკა — მიზანსცენა
  • თეორია
  • ქართული კინო
  • ბლოგი
  • სხვა
    • ფესტივალები
    • ფოტოგრაფია
    • YOUTUBE
Contributors
CinExpress
ალექსანდრე გაბელია
გიორგი ჯავახიშვილი
ლიკა გლურჯიძე
ნინი შველიძე
  • ჩვენ შესახებ
6K Likes
525 Followers
135 Subscribers
Cinexpress Cinexpress
Cinexpress Cinexpress
  • მთავარი
  • ჟურნალი
  • ტექსტი
    • რეცენზია
    • რევიუ
    • ესსე
    • თარგმანი
    • ინტერვიუ
    • სიახლე
    • რუბრიკა — მიზანსცენა
  • თეორია
  • ქართული კინო
  • ბლოგი
  • სხვა
    • ფესტივალები
    • ფოტოგრაფია
    • YOUTUBE
Home ბლოგი ლიკა გლურჯიძე – გზის ადამიანები, მოხეტიალე ავტორები და პერსონაჟები კინოში: იონას მეკასი, ვიმ ვენდერსი, ანიეს ვარდა, შანტალ აკერმანი (კინო, როგორც ვიზუალური არქივი და ამბოხის ტერიტორია)
  • თეორია

ლიკა გლურჯიძე – გზის ადამიანები, მოხეტიალე ავტორები და პერსონაჟები კინოში: იონას მეკასი, ვიმ ვენდერსი, ანიეს ვარდა, შანტალ აკერმანი (კინო, როგორც ვიზუალური არქივი და ამბოხის ტერიტორია)

  • სექტემბერი 2, 2024
  • ლიკა გლურჯიძე
Total
0
გაზიარება
0
0
0

გიზიარებთ CinExpress-ის სარედაციო ჯგუფის წევრის და ავტორის, კულტურის კვლევების დოქტორის, ლიკა გლურჯიძის სადისერტაციო ნაშრომს – გზის ადამიანები, მოხეტიალე ავტორები და პერსონაჟები კინოში: იონას მეკასი, ვიმ ვენდერსი, ანიეს ვარდა, შანტალ აკერმანი (კინო, როგორც ვიზუალური არქივი და ამბოხის ტერიტორია), რომელიც მან 2024 წლის 10 ივლისს დაიცვა ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტში.

ნაშრომი ეხება მოხეტიალე, მთხრობელი ავტორების საკითხის შესწავლას კინოში, ოთხი რეჟისორის: იონას მეკასის, ვიმ ვენდერსის, ანიეს ვარდას და შანტალ აკერმანის მაგალითზე. თითოეული მათგანის შექმნილი გზის პორტრეტი კინოში გვაძლევს საშუალებას სხვადასხვა კუთხით, კრიტიკული რეფლექსია მოვახდინოთ იმ კულტურაზე, რომელშიც მოგზაურობენ. ასევე ვიმსჯელოთ ურბანიზმის, დევნილობის, XX-XXI საუკუნის მოხეტიალე, დაკარგული, გაუცხოებული, მარგინალი გმირების თემაზე და თვალი მივადევნოთ მათ საკუთარ ავტოპორტრეტებს, რომელსაც ვიზუალურად და აკუსტიკურად ქმნიან. ნაშრომი შერჩეული ავტორების მაგალითზე, გზის ადამიანის, მოხეტიალე ავტორ-მოგზაურის კონცეფციის შესწავლასა და განსაზღვრას გულისხმობს – კულტურის კვლევის, კულტურის კრიტიკული თეორიის, სემიოტიკის და ფემინისტური თეორიის გამოყენებით. მოხეტიალე რეჟისორები, მათი კამერა და გმირები ხდება კვლევის საგანი.

ნაშრომში განხილულია, ერთი მხრივ, როგორ ხდება მოძრაობის პროცესი შერჩეული ფილმების ესთეტიკის, პოეზიის და პოლიტიკის განმსაზღვრელი. მნიშვნელოვანია, როგორ უკავშირდება თავად კინო-მედიუმი გადაადგილების ვნებას დაბადების მომენტიდან დღემდე. მეორე მხრივ, როგორ იყენებენ აღნიშნული ავტორები ერთგვარ ლიტერატურულ ფორმებს – თხრობას, დღიურების ფორმატს, ესეისტურობას თავის კინოში, რომ აქციონ კამერა „კალმად“ და დაწერონ მათი მოგზაურობის ვიზუალური ისტორია. ამ მხრივ, კვლევის მეორე ასპექტი კინოს ვიზუალურ არქივად და ამბოხის ტერიტორიად მოაზრებას გულისხმობს; როგორ ხდება კინემატოგრაფი მოხეტიალე გმირების თუ ავტორების თავშესაფარი, მათი ამბოხის ტერიტორია და განვლილი გზის მეხსიერების საცავი.

გადმოწერეთ სადოქტორო ნაშრომი:

https://iliauni.edu.ge/uploads/other/84/84735.pdf

პოსტის ნახვები: 312
Related Topics
  • ანიეს ვარდა
  • ვიმ ვენდერსი
  • იონას მეკასი
  • ლიკა გლურჯიძე
  • შანტალ აკერმანი
ლიკა გლურჯიძე

წინა სტატია
  • სიახლე

კინოსახელოსნო მოზარდებისთვის ბოლნისში

  • აგვისტო 21, 2024
  • CinExpress
სტატიის ნახვა
შემდეგი სტატია
  • სიახლე

“ფილმი, ფორმა და კულტურა” (რობერტ კოლკერი, მარშა გორდონი, მე-5 გამოცემა, 2024, Routledge)

  • სექტემბერი 8, 2024
  • CinExpress
სტატიის ნახვა
You May Also Like
სტატიის ნახვა
  • თარგმანი
  • თეორია

ჟან-ლუკ გოდარი — რა არის კინო?

  • გიორგი ჯავახიშვილი
  • ოქტომბერი 3, 2024
სტატიის ნახვა
  • თეორია

ალექსანდრე გაბელია – მესამე კინო: „საყოველთაო სიმღერა”

  • ალექსანდრე გაბელია
  • მარტი 10, 2024
სტატიის ნახვა
  • თეორია

მიხეილ კალატოზიშვილი – კინო-მასალის ჩვენების მეთოდები

  • CinExpress
  • დეკემბერი 28, 2023
სტატიის ნახვა
  • თარგმანი
  • თეორია

ოქსანა ბულგაკოვა – ეიზენშტეინი, შუშის სახლი და სფერული წიგნი

  • CinExpress
  • ოქტომბერი 4, 2022
სტატიის ნახვა
  • თარგმანი
  • თეორია

თომას ელზასერი და მალტე ჰაგენერი – კინო, როგორც სარკე და სახე

  • ნინი შველიძე
  • ოქტომბერი 4, 2022
სტატიის ნახვა
  • თარგმანი
  • თეორია

ლორა მალვი შანტალ აკერმანის „ჟან დილმანისა“ და სინეფილიის შესახებ

  • ლიკა გლურჯიძე
  • ივნისი 28, 2022
სტატიის ნახვა
  • თარგმანი
  • თეორია

ვირჯინია ვულფი – ფილმები და რეალობა

  • გიორგი ჯავახიშვილი
  • ივნისი 8, 2022
სტატიის ნახვა
  • თარგმანი
  • თეორია

ბელა ბალაში – ხილული ადამიანი (ბუნება და ბუნებრიობა)

  • CinExpress
  • მაისი 19, 2022
Cinexpress
კინემატოგრაფიული პლატფორმა

ჩაწერეთ სიტყვა და დააჭირეთ Enter-ს