ტარკოვსკი და სოლარისი – აკირა კუროსავა ანდრეი ტარკოვსკის შესახებ
![](https://cinexpress.ge/wp-content/uploads/2021/11/a3.jpeg)
ეს ფრაგმენტი, თავდაპირველად, დაიწერა გაზეთისთვის – The Asahi Shimbum და გამოქვეყნდა საღამოს გამოცემაში, 1977 წლის 13 მაისს ანდრეი ტარკოვსკის პირველად მაშინ შევხვდი, როდესაც საბჭოთა…
იონას მეკასი 100 – პორტრეტები მეოცე საუკუნიდან
საქართველო იონას მეკასის 100 წლის იუბილეს კინოპროგრამით – “პორტრეტები მეოცე საუკუნიდან” აღნიშნავს. კინოჩვენებები ორ ქალაქში – ბათუმსა და ქუთაისში მოეწყობა.…
კინო და კაპიტალიზმი: ზოგიერთს უფრო მხურვალედ უყვარს
ავტორები: ნინი შველიძე, ალექსანდრე გაბელია პროლოგი „მომავლის ფილმები ნოველებზე მეტად პერსონალური იქნება. იქნება ისეთივე ინდივიდუალური და ავტობიოგრაფიული, როგორც დღიური ან…
კინემატოგრაფისტთა ეროვნული ფრონტის მანიფესტი (1975)
თარგმნა ალექსანდრე გაბელიამ ვითვალისწინებთ: მექსიკური კინო ბოლო დრომდე წარმოადგენდა უსამართლო და დამოკიდებული სოციალური წესრიგის მხარდამჭერ ერთ-ერთი მთავარ იდეოლოგიურ ინსტიტუტს. ის იყო…
პედრუ კოშტა: კატაკომბების ჩრდილებში
პორტუგალიელი კინორეჟისორის პედრუ კოშტას კინემატოგრაფით დაინტერესება 1981 წელს ლისაბონის თეატრისა და კინოს სკოლაში ჩაბარებით იწყება, რის შემდეგაც მისი კინო მიზანმიმართულად ხდება უუფლებო,…
რამდენიმე მოსაზრება დამოუკიდებელ ქართულ კინოსა და მის ირგვლივ მიმდინარე პროცესებზე
ავტორი: გიორგი ჯავახიშვილი გარკვეული პერიოდის განმავლობაში, ამა თუ იმ ქვეყანაში მიმდინარე კინემატოგრაფიულ მოვლენებზე სასაუბროდ, აუცილებელია ვიცნობდეთ იმ კინო-მემკვიდრეობასა და კონტექსტს,…
TIFF 2022
4 დეკემბერს, თბილისის საერთაშორისო კინოფესტივალი იწყება. გთავაზობთ ფილმებს, რომელთა ნახვამაც, შესაძლოა დაგაინტერესოთ. მშვიდობით, ლეონორა, რეჟისორი: პაოლო ტავიანი (Paolo Taviani, Leonora Addio,…
ორი თვალით დანახული „შემთხვევითი პაემნები“
ავტორი: გიორგი ჯავახიშვილი თვალი პირველი – აბსურდი, ჟანრული თამაშები. ხელოვნების კარგ ნიმუშს მისი ხელახლა ნახვის სურვილი გამოარჩევს. მით უფრო, თუ მისი მრავალგვარი ინტერპრეტაციაა…
სად არის მეგობრის სახლი – სახლების ანთროპოლოგიის ძიებაში
ავტორი: მაქი კვიციანი ვუძღვნი მათ, ვინც ჯერ კიდევ ეძებს მეგობრის სახლს და მათაც, ვისაც მეგობრის სახლი ხსოვნის ეპიტაფიად ექცა… ვუძღვნი ყველას, ვინც ამ გზაზეა, ან უკვე იყო… მთვარე…
ინტერვიუ ანიეს ვარდასთან
მთარგმნელი: ანეტ შტრაუსი ინტერვიუ ჩაწერა და შესავალი დაურთო ჯიოვანი მარკინი კამიამ ანიეს ვარდასგან ინტერვიუს ასაღებად პარიზში ჩასულმა მრავალი კინომოყვარულის ორი ოცნება ავიხდინე: კინემატოგრაფის…
ბერლინალე 2023: შემოქმედის სევდა
ავტორი: მარიტა ლიპარტელიანი ჰონ სან-სუ, მის წინა ნამუშევარში ნოველისტი ქალის ფილმი, ზუსტად ასახავს დაკარგული ადამიანის მცდელობას საკუთარი თავი კინოში იპოვოს. ან უარი თქვას ფიზიკურ რეალობაზე,…
პოლიტიკის ესთეტიზაცია და ესთეტიკის პოლიტიზაცია კინოში
უშუალოდ პოლიტიკის ესთეტიზაციასა და ხელოვნების პოლიტიზაციაზე საუბრის დაწყებამდე, სადაც ბენიამინის კონცეფციის გარშემო ვიტრიალებთ, რომლის მიხედვითაც ფაშიზმი პოლიტიკის ესთეტიზაციას, კომუნიზმი კი…