• მთავარი
  • ჟურნალი
  • სიახლე
    • რევიუ
    • ინტერვიუ
    • ფესტივალები
  • პუბლიკაცია
    • რეცენზია
    • ესსე
    • რუბრიკა – მიზანსცენა
    • თარგმანი
  • თეორია
  • ქართული კინო
  • ბლოგი
  • სხვა
    • არქივი
    • ფოტოგრაფია
    • ვიდეო
    • YOUTUBE
Contributors
CinExpress
ალექსანდრე გაბელია
გიორგი ჯავახიშვილი
ლევან ცხოვრებაძე
ლიკა გლურჯიძე
ნინი შველიძე
  • ჩვენ შესახებ
3K Likes
160 Followers
54 Subscribers
Cinexpress Cinexpress
Cinexpress
  • მთავარი
  • ჟურნალი
  • სიახლე
    • რევიუ
    • ინტერვიუ
    • ფესტივალები
  • პუბლიკაცია
    • რეცენზია
    • ესსე
    • რუბრიკა – მიზანსცენა
    • თარგმანი
  • თეორია
  • ქართული კინო
  • ბლოგი
  • სხვა
    • არქივი
    • ფოტოგრაფია
    • ვიდეო
    • YOUTUBE
Home ბლოგი Anthology Film Archives-ის მანიფესტი
  • თარგმანი
  • თარგმანი

Anthology Film Archives-ის მანიფესტი

  • თებერვალი 16, 2022
  • გიორგი ჯავახიშვილი
Total
4
გაზიარება
4
0
0
თარგმნა გიორგი ჯავახიშვილმა

Anthology Film Archive წარმოადგენს საერთაშორისო კინემატოგრაფიულ ცენტრს ამერიკაში, რომელიც ორიენტირებულია დამოუკიდებელ, ექსპერიმენტულ და ავანგარდულ კინოზე. მის დაარსებასა და განვითარებაში უდიდესი წვლილი მიუძღვის წარმოშობით ლიეტუველ რეჟისორს, დამოუკიდებელი ამერიკული კინოსა და ავანგარდული მოძრაობის მამად წოდებულ ავტორს, იონას მეკასს.

1970 წლის პირველ დეკემბერს, დღეს, როცა იონას მეკასისა და მრავალი სხვა ადგილობრივი სინეფილის ოცნება ახდა და Anthology Film Archive-მა დღის სინათლე იხილა, გამოქვეყნდა მანიფესტი, რომელიც იმთავითვე უსვამდა ხაზს ამ სივრცის სოციო-პოლიტიკურ ხასიათსა და მის უმთავრეს პრინციპს – მიეცა მაყურებლისთვის საშუალება იმ ფილმების მრავალჯერ ნახვისა, რომელთა ყურება მანამდე არსად არ იყო შესაძლებელი.

“სხვადასხვა სინემათეკა მსოფლიოს გარშემო, როგორც წესი, თავს უყრის და უჩვენებს კინემატოგრაფის მრავალგვარ გამოვლინებას: კინოს, როგორც დოკუმენტს, ისტორიას, ინდუსტრიასა თუ მასობრივი კომუნიკაციის წყაროს. Anthology Film Archives არის პირველი კინომუზეუმი, რომელიც თავს უძღვნის კინოს, როგორც ხელოვნების დარგს. როგორია კინემატოგრაფიული გამოცდილების ძირითადი კომპონენტები? რომელი კინოსურათები განასახიერებენ ხელოვნების უმაღლეს მწვერვალს? Anthology Film Archives შექმნა ამ კითხვებზე პასუხის გაცემის ამბიციური მცდელობაა, რომელთაგან პირველი, მატერიალური სახისაა – კინოთეატრის აშენება, სადაც ფილმების ნახვა საუკეთესო პირობებში იქნება შესაძლებელი, ხოლო მეორე, კრიტიკული ხასიათის – განსაზღვროს კინოხელოვნება შერჩეული ნამუშევრების მიხედვით, რომლებიც მის არსსა და მახასიათებლებზე მიუთითებენ.

Anthology Film Archives-ის სახელმძღვანელო პრინციპი ისაა, რომ დიდებული ფილმები მრავალგზის უნდა ინახოს. ამ მიზეზით, მთელი კრებული ფილმებისა, წარმოდგენილი იქნება განმეორებითი სახით. ყოველდღიურად სამი განსხვავებული პროგრამის მეშვეობით, ასამდე კრებული პროგრამისა (დაახლოებითი რაოდენობა ჩვენი ამჟამინდელი კოლექციისა), შესაძლოა ყოველთვე განმეორდეს. ამრიგად, ერთგულ მაყურებელს მიეცემა საშუალება, ხშირად უყუროს ფილმებს. ამგვარი ციკლი მისცემს უნიკალურ შესაძლებლობას სტუდენტებსაც, რათა ოთხი ან ხუთი კვირის განმავლობაში გაეცნონ კინოხელოვნების ისტორიას. ამ სახის კინემატოგრაფიული განათლების მისაღებად, ბევრი მოგზაურობა და კინომუზეუმებში გატარებული მრავალი წელია საჭირო.“

პოსტის ნახვები: 117
გიორგი ჯავახიშვილი

წინა სტატია
  • ჟურნალი

CinExpress – პირველი ნომერი

  • იანვარი 27, 2022
  • CinExpress
სტატიის ნახვა
შემდეგი სტატია
  • რეცენზია
  • ქართული კინო

რას ვხედავთ, როდესაც ცას ვუყურებთ – კონცენტრული წრეები. გამარჯობა, ენავ!

  • აპრილი 4, 2022
  • ნინი შველიძე
სტატიის ნახვა
You May Also Like
სტატიის ნახვა
  • თარგმანი
  • თარგმანი
  • თეორია

ბელა ბალაში – ხილული ადამიანი (ბუნება და ბუნებრიობა)

  • ლევან ცხოვრებაძე
  • მაისი 19, 2022
სტატიის ნახვა
  • თარგმანი
  • თარგმანი

ხორხე სანხინესი – საბრძოლო კინო ხალხთან

  • ალექსანდრე გაბელია
  • მაისი 19, 2022
სტატიის ნახვა
  • თარგმანი
  • თარგმანი

კინემატოგრაფისტთა ეროვნული ფრონტის მანიფესტი (1975)

  • ალექსანდრე გაბელია
  • აპრილი 30, 2022
სტატიის ნახვა
  • თარგმანი
  • თარგმანი
  • ინტერვიუ

რაინერ ვერნერ ფასბინდერი (მუზა და მონსტრი): რომანტიკოსი ანარქო-კომუნისტი

  • ალექსანდრე გაბელია
  • დეკემბერი 28, 2021
სტატიის ნახვა
  • თარგმანი
  • თარგმანი

მიქელანჯელო და მე

  • გიორგი ჯავახიშვილი
  • დეკემბერი 2, 2021
სტატიის ნახვა
  • თარგმანი
  • თარგმანი
  • თეორია

გლაუბერ როშა: შიმშილის ესთეტიკა

  • ალექსანდრე გაბელია
  • ნოემბერი 21, 2021
სტატიის ნახვა
  • თარგმანი
  • თარგმანი

პედრუ კოშტა: სამი საათით პროფესორ ჰასუმისთან ერთად მატარებელში, იაპონიაში

  • ნინი შველიძე
  • ნოემბერი 21, 2021
სტატიის ნახვა
  • თარგმანი
  • თარგმანი

ტარკოვსკი და სოლარისი – აკირა კუროსავა ანდრეი ტარკოვსკის შესახებ

  • გიორგი ჯავახიშვილი
  • ნოემბერი 17, 2021
Cinexpress Cinexpress
კინემატოგრაფიული პლატფორმა

ჩაწერეთ სიტყვა და დააჭირეთ Enter-ს