• მთავარი
  • ჟურნალი
  • ტექსტი
    • რეცენზია
    • რევიუ
    • ესსე
    • თარგმანი
    • ინტერვიუ
    • სიახლე
    • რუბრიკა — მიზანსცენა
  • თეორია
  • ქართული კინო
  • ბლოგი
  • სხვა
    • ფესტივალები
    • ფოტოგრაფია
    • YOUTUBE
Contributors
CinExpress
ალექსანდრე გაბელია
გიორგი ჯავახიშვილი
ლიკა გლურჯიძე
ნინი შველიძე
  • ჩვენ შესახებ
6K Likes
525 Followers
135 Subscribers
Cinexpress Cinexpress
Cinexpress Cinexpress
  • მთავარი
  • ჟურნალი
  • ტექსტი
    • რეცენზია
    • რევიუ
    • ესსე
    • თარგმანი
    • ინტერვიუ
    • სიახლე
    • რუბრიკა — მიზანსცენა
  • თეორია
  • ქართული კინო
  • ბლოგი
  • სხვა
    • ფესტივალები
    • ფოტოგრაფია
    • YOUTUBE
Home ბლოგი ფასბინდერის კინომემკვიდრეობა – “ბერლინი ალექსანდერპლაცი”
  • რევიუ

ფასბინდერის კინომემკვიდრეობა – “ბერლინი ალექსანდერპლაცი”

  • ნოემბერი 20, 2020
  • CinExpress
Total
17
გაზიარება
17
0
0

ავტორი: ლევან ცხოვრებაძე

 

ალფრედ დობლინის კრიმინალურმა რომანმა, „ბერლინი ალექსანდერპლაცი,“ კიდევ ერთი ახალი სიცოცხლე შეიძინა, ავღანური წარმოშობის, გერმანელი რეჟისორის, ბურჰან ქურბანის იმავე სახელწოდების 2020 წლის ფილმში. სურათი, ზუსტი ინსტრუმენტი გამოდგა, ევროპაში, თანამედროვე რასობრივ ურთიერთობებზე სასაუბროდ.

თუ დობლინის და ფასბინდერის ფრანცი, თეთრკანიანი, გერმანელი ბოროტმოქმედია, რომელსაც „გამოსწორება“ უნდა, ქურბანის ფრანცი (ფრენსისი) გვინეა-ბისაუელი, არალეგალი ემიგრანტია და ცდილობს კეთილსინდისიერება შეინარჩუნოს, სამყაროში, რომელიც თავად არ არის კეთილსინდისიერი.

ყველა დიდი ევროპული ქალაქის, მათ შორის ბერლინის (ალექსანდერპლაცთან), მეტროებთან, სკვერებში თუ ავტოსადგომებზე შეგვხვდება ზანგი, რომელიც მინიმუმ „კაი მოსაწევს“ შემოგთავაზებს. 2020 წლის „ბერლინი ალექსანდერპლაცი“ სწორედ იმ ურბანულ კოშმარებზე გვიყვება, რაშიც შეიძლება ცხოვრობდნენ ეს ადამიანები.

მაშინ, როდესაც ფილმის პრემიერა შედგა, “ბერლინალეზე”, პრესა წერდა, რომ სურათს, ფასბინდერისეულ „ალექსანდერპლაცთან“ კავშირი არ ჰქონდა – მართალია, თუმცა დიდი გენიოსის გამოცდილების გარეშე, ქურბანის ეს სურათი ვერ იარსებებდა.

წინააღმდეგობრივად წაკითხული რასობრივი ურთიერთობების, სექსუალობით მოტივირებული სოციალური ქცევებისა თუ დისფუნქციური, გაუფასურებული ადამიანური ღირებულებების მელოდრამატული მოკვლევა, სწორედ ფასბინდერის დატოვებული მემკვიდრეობაა, რომელსაც თანამედროვე გერმანიაში ყველა ნორმალური რეჟისორი გარკვეული დოზით იყენებს(სრულად, ცხადია, ვერ შეძლებენ).

პოსტის ნახვები: 273
Related Topics
  • ბერლინიალექსანდერპლაცი
  • ბურჰანქუბარი
  • ლევან ცხოვრებაძე
  • ფასბინდერი
CinExpress

წინა სტატია
  • სიახლე

აუცილებლად სანახავი ფილმები ბათუმის საერთაშორისო საავტორო კინოს ფესტივალზე

  • ნოემბერი 17, 2020
  • CinExpress
სტატიის ნახვა
შემდეგი სტატია
  • ბლოგი

მე, ლევან ზურაბაშვილი

  • ნოემბერი 23, 2020
  • CinExpress
სტატიის ნახვა
You May Also Like
სტატიის ნახვა
  • რევიუ

კეთილშობილი ველური

  • CinExpress
  • მაისი 25, 2023
სტატიის ნახვა
  • რევიუ
  • სიახლე
  • ფესტივალები

ბერლინალე 2023: ნაცნობი – რომელსაც ვეძებთ

  • CinExpress
  • თებერვალი 21, 2023
სტატიის ნახვა
  • რევიუ

ტყე, ზამთარი, ალან ვეგა, ანტუან დ’აგატა და ძაღლი, რომელიც არ ცდილობს კატა ითამაშოს

  • CinExpress
  • იანვარი 19, 2022
სტატიის ნახვა
  • რევიუ

რეცენზია ძია ჭანგქეს ფილმზე “ნატურმორტი” (Still Life)

  • CinExpress
  • იანვარი 2, 2022
სტატიის ნახვა
  • რევიუ

კინო, რომელსაც ვერ შეჭამ

  • CinExpress
  • დეკემბერი 30, 2021
სტატიის ნახვა
  • რევიუ

„არასდროს აღარ მოთოვს“ – მასაჟისტი-ანგელოზი ბურჟუაზიულ სამეზობლოში

  • CinExpress
  • დეკემბერი 19, 2020
სტატიის ნახვა
  • რევიუ
  • ქართული კინო

რევიუ: “ღორი”

  • CinExpress
  • დეკემბერი 12, 2019
სტატიის ნახვა
  • რევიუ
  • ქართული კინო

და ჩვენ ვიცეკვეთ

  • CinExpress
  • ნოემბერი 15, 2019
Cinexpress
კინემატოგრაფიული პლატფორმა

ჩაწერეთ სიტყვა და დააჭირეთ Enter-ს